تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تعامل2025-01-23

12 روش افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام آموزشگاه ایرانی گرام

پس با افزایش لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری پست‌هایتان، می‌توانید از الگوریتم اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید فالوورها با شما تعامل داشته باشند، شما هم باید با آنها در تعامل باشید. برای داشتن تعامل، شما باید به صفحات رقبا رفته و کامنت‌های آن‌ها را مشاهده و لایک کنید. با این کار نوتیفیکیشن لایک برای مخاطبان هدف ارسال می‌شود و احتمالاً پیج شما را بررسی می‌کنند. اگر محتوای جذابی داشته باشید، با شما تعامل برقرار کرده و ممکن است فالوو کنند. همچنین در مورد جشنواره‌های فروش اطلاع پیدا می‌کنند و می‌توانید مشتریان خود را افزایش دهید.

اگر روش‌های این مقاله را به کار بگیرید، مطمئن باشید شاهد رشد آمار پیج خود خواهید بود. برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، می‌توانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید. برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایت‌هایی مثل اسنپ‌تریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ما و نحوه همکاری می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید یا از صفحه اصلی سایت دیدن کنید.

برای مثال استفاده از فیلترهای اینستاگرام در استوری ها می تواند نرخ تعامل پیج را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. لطفا شما هم تجربیات تان را از نرخ تعامل پیج اینستاگرام خود با آکادمی آغازینو و دیگران به اشتراک بگذارید. هرچه کاربران بیشتر با پیج و برند شما آشنا شوند، راحت‌تر می‌توانند اعتماد کنند و در پیج شما تعامل داشته باشند. سعی کنید اطلاعاتی درباره‌ی زمینه‌ی فعالیت پیج، ادمین‌ها، سابقه‌ی کاری پیج و … در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. برای مثال، چند هایلایت را به معرفی کوتاه ادمین‌های پیج اختصاص دهید و یا انگیزه خود از راه اندازی پیج را برای فالوورها شرح دهید. همچنین برگزاری مسابقاتی در سالگرد تاسیس پیج می‌تواند برای مخاطبان پیج بسیار جذاب باشد.

هدف‌گذاری بر اساس موقعیت نمایش تبلیغ (Placement Targeting)

همچنین، باید محتوای کپشن را به گونه ای تنظیم کرد که مرتبط با تصویر و یا ویدیو باشد و باعث ایجاد تعامل بیشتر کاربر با پست شود. استوری‌ها به دلیل مدت زمان محدود و قابلیت‌های تعاملی مانند نظرسنجی‌ها و سوالات، یکی از ابزارهای قدرتمند برای افزایش تعامل در اینستاگرام محسوب می‌شوند. استفاده از استوری‌ها می‌تواند باعث جذب بیشتر فالوورها و ارتقاء ارتباطات روزانه با آنها شود.

فالوورهایی که صرفاً به پیج شما سر می‌زنند، اما هیچواکنشی نسبت به محتوایتان نشان نمی‌دهند (لایک، کامنت، اشتراک‌گذاری، سیو و غیره)عملاً هیچ فایده‌ای برای شما ندارند. الگوریتم اینستاگرام تلاش می کند تا محتوایی را به کاربر نمایش دهد که بیشترین مطابقت را با علایق وی داشته باشد. همچنین تلاش می کند تا محتوایی را که بیشترین پتانسیل برای تعامل کاربر را داشته باشد، در فید و اکسپلور به کاربر نمایش دهد. بهترین رویکرد، استفاده ترکیبی از انواع محتوا برای دستیابی به بهترین نتایج است. با آزمایش و بررسی نتایج، می توانید بهترین استراتژی محتوایی را برای کسب و کار خود پیدا کنید.

سعی کنید تا جایی که حریم شخصی و خصوصی شما اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطب قرار بدهید به عنوان مثال انگیزه خود از راه اندازی پیج را برای فالوورها شرح دهید. یک مثال دیگر از محتواهایی که سریعا به اشتراک گذاشته می‌شوند، محتواهای مقایسه‌ای است. به این صورت که در هر حوزه ای که فعالیت می‌کنید دو تا موضوع مختلف رو از جوانب مختلف با هم مقایسه کنید مثل مقایسه محصولات دو برند معروف لوازم خانگی.

اما روش‌هایی برای افزایش نرخ تعامل وجود دارند که می‌توانند باعث رونق کسب و کار اینستاگرامی شما شوند. کسانی که بدون فالو، لایک، کامنت و … صرفاً از پیج بازدید می‌کنند، عملاً سودی برای صاحب پیج ندارند. معیاری به نام نرخ تعامل وجود دارد که میزان این ارتباطات را بررسی و کنترل می‌کند. همکاری کردن با اینفلوئنسرها و افراد محبوب و شناخته‌شده در این پلتفرم به‌منظور تبلیغ پیج، از دیگر روش‌هایی است که به بالا رفتن آمار تعامل اینستاگرام منجر می‌شود.

با ما همراه باشید تا با تکنیک‌های افزایش تعامل با مخاطبان در اینستاگرام آشنا شوید و به اهداف خود در این پلتفرم دست یابید. در این مقاله، روش‌های افزایش تعامل اینستاگرام در پست و استوری را به شما گفتیم. این روش‌ها را اضافه‌کردن چاشنی خلاقیت و با درنظرگرفتن شخصیت و هویت برند خود به کار ببرید.

تعامل در اینستاگرام چیست؟

در ادامه، مهم‌ترین مزایای افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام را ذکر خواهیم کرد. کار دیگری که با هشتگ می‌توانید انجام دهید، جاانداختن هشتگی برای برند خود است. این طور وقتی مخاطبان پستی دربارهٔ شما منتشر می‌کنند، اگر از آن هشتگ استفاده کرده باشند، به‌راحتی آن را پیدا می‌کنید و می‌توانید از آن محتوا برای افزایش تعامل اینستاگرام خود استفاده کنید. احتمالا شما هم این تجربه را داشته‌اید که در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، تاکید بر تولید محتوای ویدیویی افزایش داشته است. کاربران به دیدن ویدیوهای کوتاه علاقه پیدا کرده‌اند و به همین دلیل، نرخ تعامل این نوع ویدیوها بسیار افزایش داشته است.

روی پروفایل خود در صفحهٔ اصلی اینستاگرام کلیک کنید تا استوری جدیدی باز شود، یک عکس یا ویدیو را انتخاب کنید و صفحه را بالا بکشید. می‌توانید یک جواب خودکار برای همهٔ دایرکت‌های دریافتی بفرستید که از آن‌ها تشکر کند و بخواهد تا پاسخ‌دادن ادمین صبر کنند. از مثبت‌ها تشکر کنید و نظرهایی را که تجربهٔ خوب خود را گفته‌اند، در استوری بازنشر کنید. تصویر زیر اینفوگرافیک پیج بانک مسکن است که روش‌های استعلام وضعیت اعتباری صادرکنندهٔ پیج را خلاصه کرده است؛ این پستی است که حسابی دست‌به‌دست می‌شود. محتواهای محبوب بعدی، تصویرنوشته‌هایی هستند که حاوی سخن بزرگان، نقل‌قول، جملات جالب و توییت هستند.

این آزادی صرف استفاده از ابزارهای دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز شده است. مثلا، چند سالی است که ابزارهایARیا (واقعیت افزوده) Augmented Reality و VR یا (واقعیت مجازی) Virtual Reality نقش پررنگی در زندگی امروزی دارند. با پرسیدن سوال، دعوت به تگ کردن یک دوست یا هدایت آن‌ها به کلیک بر روی یک لینک در بیو. بدون دسترسی کافی، به طور قابل توجهی درگیری خود را نیز کاهش می‌دهید. به دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود نگاهی به روزمرگی‌تان را نیز بدهید.

بسیاری از پیج‌های اینستاگرام در شناسایی نیازها و علائق مخاطبان خود با مشکل مواج می‌شوند. همین موضوع سبب می‌شود که کاربران واکنشی به پست‌ها و استوری‌ها نشان ندهند. آشنایی با میانگین رده سنی و سبک زندگی مخاطبان به شما امکان می‌دهد تا درک صحیحی از سلیقه آن‌ها به‌دست بیاورید. این پست‌ها در پیج هر ۲ نمایش داده می‌شود و تعداد لایک، بازدید و کامنت برای هر ۲ حساب می‌شود. وقتی پست مشترک می‌گذارید، می‌توانید خلاقیت و نوآوری خود را روی هم بگذارید و فالوورهای خود را با محتوا یا شکلی جدید هیجان‌زده کنید. در این روش، تبلیغات بر اساس موقعیت مکانی کاربران نمایش داده می‌شود.

تا خود را دوباره به دنبال‌کنندگان خود معرفی کنید، به ویژه که شما دنبال‌کنندگان جدیدی به دست آورده‌اید. این به دنبال‌کنندگان شما بینشی درباره کسب‌وکار و اینکه شما کی هستید می‌دهد. به عنوان یک برند، این یک راه بسیار انسانی برای نمایش افراد واقعی است.

در واقع اگر استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما موثر و عالی باشد، می‌توانید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل نمایید. همچنین تبلیغات در اینستاگرام برای افزایش فالوورهای پیج موثر است. حتی می‌توانید در ایمیل مارکتینگ خود، لینک اینستاگرام خود را قرار دهید تا مخاطبان شما را دنبال کنند.

با توجه به اینکه کاربران فعال اینستاگرام بیش از یک میلیارد نفر است، پلتفرمی با پتانسیل جدی برای بازگشت سرمایه محسوب می شود. شما از رسانه های اجتماعی همان چیزی که وارد می کنید را به دست می آورید. به عبارت ساده تر، کیفیت محتوا مهم ترین اصل در بازدهی پیج شما خواهد بود. افزایش تعامل اینستاگرام شامل چند مورد اساسی است که در این مطلب به آن ها می پردازیم. میم‌ها یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای ارتباط با مخاطبان جوان‌تر و افزایش نرخ تعامل اینستاگرام هستند.

{

ایجاد فضایی بدون محدودیت

|}

تعامل در اینستاگرام به‌معنای برقراری ارتباط فعال و دوطرفه بین شما و مخاطبان‌تان است. این تعامل می‌تواند به شکل‌های مختلفی ازجمله لایک کردن پست‌ها، کامنت گذاشتن، اشتراک‌گذاری محتوا، پاسخ دادن به دایرکت‌ها، شرکت در نظرسنجی‌ها و تعامل با استوری‌ها صورت گیرد. در واقع، هرگونه اقدامی که نشان‌دهنده واکنش مخاطب به محتوای شما باشد، نوعی تعامل محسوب می‌شود.

    {
  • سپس جایزه‌ای که برای آن تعیین کرده‌اید را به دست فرد برنده می‌رسانید.
  • |}{
  • زیرا با وجود اینکه یک کاربر ممکن است چندین بار محتوای شما را مشاهده کند، اما ریچ، تعداد اکانت‌های یکتا را محاسبه می‌کند.
  • |}{
  • پیج های اینستاگرامی برای رشد و سود بیشتر نیازمند افزایش نرخ تعامل پیج خود هستند.
  • |}
  • چالش یا مسابقه‌ی پیج خود را تبلیغ کنید تا قبل از شروع آن افراد زیادی از این موضوع اطلاع داشته باشند.
  • تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص می‌شود که این یک محتوای تبلیغاتی است.
  • مانند بعضی از سرویس‌های مشابه، پس از راه اندازی کسب‌و‌کار در اینستاگرام هم ابزارهای آنلاین به منظور آنالیز و بهبود عملکرد شما ارائه شده است.

در اینجا استفاده از Quick Replies یا پاسخ‌های سریع اینستاگرام بسیار کمک‌کننده است. می‌توانید پیام‌های آماده‌ای برای سوالات پرتکرار و تشکرهای ساده تنظیم کنید. یک پیام صمیمی و مرتبط ارسال کنید تا کاربران حس ارزشمندی دریافت کنند. اگر پاسخ‌تان غیرصمیمی باشد، نه تنها تعامل اینستاگرام افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه ممکن است کاهش یابد. فقط با دعوت از کاربران برای فالو کردن نمی‌توانید تعامل خوبی داشته باشید. یکی از بهترین روش‌ها برای این کار، استفاده از ابزارهای تعاملی مثل نظرسنجی در استوری است.

جالب است بدانید پست های کروسل به طور متوسط ۳.۱ برابر بیشتر از پست های معمولی مخاطب را درگیر می کنند. همچنین در سطح جهانی بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین انواع پست های اینستاگرام دارند که حدودا معادل ۱.۰۱٪ است. به تازگی پای سیستم تبلیغات حرفه‌ای این ابزارها به سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی نیز باز شده است. در حقیقت، مزیت استفاده از ارتباط مستقیم با مشتریان، تبدیل آنها به مشتریان وفادار کسب‌و‌کار شماست. آنها با اشتراک‌گذاری محتوای منتشر شده شما به دوستان خود، نقش مهمی در دیده شدن کسب‌و‌کار شما دارند. ایفلوئنسرها افراد خاصی  هستند که می‌توانند کسب‌و‌کار شما را با سرعت و کیفیت به مراتب بیشتری گسترش دهند.

برای مثال این طرح را در نظر بگیرید که در ازای به اشتراک گذاری پست به بیش از ۳۰ نفر مشتریان شما می‌توانند به قید قرعه جوایز و هدایای شما را برنده شوند. تعامل یعنی ایجاد رابطه بین شما و مخاطب و تعامل در اینستاگرام نیز به رابطه ایجاد شده بین شما و مخاطب تان گفته می شود. حال هرچقدر بتوانید نرخ این تعامل را افزایش دهید، در این فضای به شدت رقابتی موفق تر خواهید بود. سعی کنید حداقل ۸ هشتگ برای پست هایتان قراردهید و همیشه نام برند خودتان را نیز بین هشتگ ها بنویسید . هشتگهای منحصر به فرد نیز می تواند راهی باشد که دیگران برند شما و محبوبیت آن را ببینند.

هر یک از این استراتژی‌ها می‌تواند تأثیر زیادی در موفقیت صفحه شما داشته باشد و باعث شود برند شما در این پلتفرم دیده شود. از تولید محتوای جذاب تا همکاری با اینفلوئنسرها، هر اقدام بهبود تعامل می‌تواند به رشد پیوسته شما در اینستاگرام منجر شود. هر چقدر ارتباط شما با کاربران قوی‌تر باشد، شانس تبدیل شدن فالوورها به مشتریان بالقوه کسب‌ و کارتان بیشتر می شود. چرا که ارتباط دو طرفه است و به مرور زمان می‌توانید نظر و اعتماد کاربران بیشتری را جلب نمایید. از طرفی، بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام کمک زیادی به افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) می‌کند که بخشی از موفقیت پیج اینستاگرامتان است.

شما اگر بتوانید یک شبکه تجاری ایجاد کرده و با اینفلوئنسر مارکترها مراوده داشته باشید، شانس بیشتری برای دیده شدن و افزایش فروش دارید. تقریبا تمام کارآفرینان امروزی معتقدند که این روش کارآمد و مفید است. وقتی ریل‌ها را در اینستاگرام پست می‌کنید، مطمئن شوید که زیرنویس دارند. زیرنویس‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهند تا بفهمند در ویدیو چه می‌گذرد بدون اینکه نیاز به صدا داشته باشند.

افزایش تعامل صفحه اینستاگرام سبب افزایش محبوبیت، فروش و اعتبار می‌شود و به شما کمک می‌کند تا مخاطبان پیج به صورت طبیعی رشد داشته باشند. برگزاری مسابقات جذاب و چالشی یکی دیگر از راه‌های افزایش تعامل در اینستاگرام است. این مسابقه می‌تواند مطرح کردن یک سوال برای شرکت کردن فالوورها باشد که پس از مدت زمانی مشخص، پاسخ‌های درست را بررسی می‌کنید.

معمولا در اینستاگرام طی یک بازه زمانی خاص از هشتگ‌های خاصی با موضوعات مختلف برای انتشار پست و استوری بهره گرفته می‌شود. شما می‌توانید این هشتگ‌ها را شناسایی کرده و در صورت متناسب بودن آن‌ها با موضوع پپج و اکانت تجاری خود، از آن‌ها برای جذب مخاطب استفاده کنید. اگر مخاطبان هدفتان در شبکه‌های اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آن‌ها... این کار را برای هر پست انجام دهید تا بفهمید کدام استراتژی‌ها در افزایش تعامل اینستاگرام برای شما موثر بوده است تا آن استراتژی را بیشتر انجام دهید. در بخش هایلایت می‌توانید سوابق موفقیت خود را آرشیو کنید؛ مثلاً نظر افرادی که از محصول یا خدمت شما راضی بوده‌اند، نمونه‌کارهای موفق که به آن‌ها افتخار می‌کنید، خدمات و محصولات جدید و… را قرار دهید. در اینجا برای انتخاب روش‌های افزایش تعامل اینستاگرام از ایران، از تجربه و ۳ منبع socialinsider و Later و reportei کمک گرفتیم.

در این مقاله ما به بررسی کامل نرخ تعامل و راه کار های مناسب برای افزایش آن پرداختیم . امید است که انجام این توصیه‌ها منجر به افزایش نرخ تعامل و اینگیجمنت پیج شما در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام شود . استفاده از تمام ویژگی های اینستاگرام مانند Story و Live به شما امکان می دهد تا پیروان خود را در فعالیت های صفحه خود درگیر کنید و میزان تعامل (engagement) اینستاگرام خود را افزایش دهید. پس برای افزایش تعامل، استفاده درست از استوری و امکانات آن ‌را به خاطر بسپارید. با استفاده از لایو می توانید به طور زنده به سؤالات کاربران و موضوعات چالشی بپردازید. از بینندگان با نام آنها استقبال کنید و عموماً به شیوه ای صمیمی و جذاب از مخاطبان خود استقبال کنید.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

ارسال منظم پست‌ها، نه‌تنها به مخاطبان شما نشان می‌دهد که شما فعال هستید، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا عادت کنند که به‌طور منظم محتوای شما را دنبال کنند. علاوه‌براین، با استفاده از ابزارهای زمان‌بندی محتوا، می‌توانید پست‌های خود را در بهترین زمان ممکن منتشر کنید تا بیشترین تعامل را دریافت کنید. با آموزش ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام و برنامه‌ریزی دقیق و ارسال منظم پست‌ها، می‌توانید جامعه‌ای از مشتریان فعال و وفادار برای خود ایجاد کنید. با در نظر گرفتن اهداف پیج می‌توان نسبت تعامل را با المان‌هایی مانند مجموع بازدید یکتا (Reach) و دیده شدن (Impression)  مقایسه کرد. نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام یک پست به این صورت است که مجموع تعداد کامنت، لایک، ذخیره و بازنشر آن ‌را بر تعداد فالوورها تقسیم می‌شود.

همین کار به‌تنهایی روشی برای افزایش تعامل با مخاطبان خودتان است؛ ولی اگر با پیج‌های دیگر همکاری کنید، فالوورهای آن‌ها هم به افزایش تعامل اینستاگرام شما کمک می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی پیشنهادی جهت اشتراک‌گذاری پست‌های اینستاگرام شامل توئیتر، فیسبوک و یوتیوب هستند. با این کار افراد بیشتری پیج شما را می‌بینند و در نهایت منجر به افزایش تعامل اینستاگرام و فالوورهایتان می‌شود.

هر یک از این ابزارها ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند که می توانند به بهبود عملکرد تبلیغات شما کمک کنند. داشتن یک شخصیت برند قوی و منحصر به فرد،به شما کمک می‌کند تا از میان انبوه رقبا متمایز شوید و با مخاطبان خود ارتباطیعمیق‌تر برقرار کنید. پس مشخص کنید که برند شما چه چیزی را ارائه می‌دهد و چهارزشی برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

اما توجه داشته باشید که استفاده بیش‌ازحد از هشتگ‌ها یا هشتگ‌های نامرتبط، ممکن است اثر معکوس داشته باشد. بهتر است هشتگ‌هایی را انتخاب کنید که مرتبط با محتوای شما باشند و به‌طور فعال توسط مخاطبان هدف شما مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، می‌توانید هشتگ‌های مخصوص برند خود را ایجاد کنید تا هویت برندتان را تقویت کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعالیت می‌کنید، پست منتشر شده در اینستاگرام را در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم به اشتراک بگذارید. در این صورت کاربر با کلیک روی لینک آن، پست را می‌بیند و تعامل برقرار می‌کند. در این صورت نرخ تعامل افزایش پیدا می‌کند و حتی می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید.

واکنش نشان دادن به محتوای سایرین، از راه های تاثیرگذار در افزایش تعامل اینستاگرام محسوب می شود. درنظر داشته باشید؛ که آن‌ها به آسانی می‌توانند به منابع فوق‌العاده‌ای برای تولید محتوا تبدیل شوند! محتوای تولید شده توسط کاربر (البته با اجازه آن‌ها!) را به اشتراک بگذارید و به طور خودکار سطح درگیری یا انگیجمنت محتوا را افزایش دهید. استیکرهای استوری می‌توانند بهانه‌ای برای شروع گفتگو و تعامل با دوستان و آشنایان باشند. برای افزایش تعامل در اینستاگرام معمولاً استیکرهای Questions ،Poll و Quiz به کار می‌روند.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
تبلیغات اینستاگرامی